Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

Podul


Podurile fac parte din categoria lucrarilor de arta.
In realitate nu cred ca exista traseu CF care sa nu aiba cel putin un pod indiferent de dimensiunile si materialele din care este facut. Tin minte de cand eram copil si mergeam cu trenul ca imaginile de care ma bucuram cel mai mult erau traversarea unui pod si strabaterea unui tunel. La trecerea pe pod trenul are un zgomot aparte, total diferit de mersul in linie curenta. “Tacanitul” rotilor la joantele sinelor amplificat de structura metalica a podului este aparte.

Reproduse la scara si montate pe o macheta parca devin mai spectaculoase decat in realitate si sigur atrag atentia privitorilor.
Aliniindu-ma la ceilalti modelisti si dorindu-mi un pod pe macheta mea am trecut la lucru.
Aparent simpla decizia s-a lasat asteptata si dupa multe sedinte tinute cu mine insumi am decis sa fac altceva, ceva diferit, decat montarea simpla a unui pod in traseul CF.

Am ales podurile de la Noch.
Am luat 4 poduri, din care fac 2 sectiuni cu poduri pentru linie dubla, cu doua deschideri.
Am trecut la treaba.
Am taiat tablierul, micsorandu-i latimea cu 5 mm, conditionat de grinzile de sus care mi-au impus cota.



Dupa lipire urmeaza ansamblarea de proba...


... apoi vopsirea cu o nuanta de gri in care am amestecat un “ pic de verde “pentru a incalzi un pic culoarea” asa cum mi-a sugerat Lok.

In timp ce se usuca vopseaua trec la confectionarea refugiilor.
Documentatie nu-mi lipseste. M-a fericit LDH cu o gramada de fotografii.
Dintr-o cartela telefonica am taiat 4 dreptunghiuri in care am dat gauri in colturi cu burghiul de 1 mm...



... in vederea fixarii balustrazilor(de la Faller) taiate cu grija la cotele necesare


Refugiile fiind gata trec si astea la vopsit urmand ansamblarea finala.

Pilele.

Cele existente pe piata nu imi plac deloc.
Urmeaza o serie de sfaturi din partea aceluiasi LDH.
Imi fac un plan si trec la treaba.
Sunt la jumatatea drumului.
Din extrudat tai 2 bucati la latimea necesara, trasez rosturile orizontale ale pietrelor, decupez si 2 sabloane cu forma laterala a pilei ...


... lipesc cele 2 bucati cu aracet ...


... repet operatia si obtin cele 2 pile in stadiu nefinisat.
Las totul la uscat pana a doua zi.
Cu un cutter inlatur excesul de material de pe piesa...



... trec la slefuit cu smirghel de 800, cu miscari de-a lungul pilei verificand pentru corectitudine cu sablonul si finisez o pila...



... apoi cealalalta.
Cu un creion tare (H4) trasez rosturile pietrelor.
Trasajul orizontal anterior imi este de foarte mare ajutor.
Parca arata altfel pilele



Urmeaza vopsitul si “intrarile” pe care le voi confectiona in acelasi mod cum am facut refugiile insa ceva mai lungi cu contrasine bineinteles.
La sfarsit, asamblarea si asezarea podului la locului lui pe macheta.
Bancheta de sprijin este facuta tot din extrudat, culeea din placaj iar calea pe care se aseaza liniile din placaj.







Asa este intotdeauna cand te sacaie prietenii.
Nu ai incotro.
Ori te pui pe munca la ce ai inceput ori te lasi si te apuci de altceva.
“Cap compas Jiblea” si “Trecere la nivel” din articolul “Lipanesti Halta” (II) va spun ceva?

Mie DA.

Adica mai pe inteles a trebuit sa trec la treaba si sa fac contrasinele la pod ca altfel nu se poate si nu arata ca la calea ferata.
Materialele le stiti, tehnica de lucru la fel.
Ce apare in plus?
Vopsirea contrasinelor, interioare si exterioare liniei, ca sa para ruginite.

Si cum sunt sigur ca fotografiile “vorbesc” si “spun” mult mai multe decat cuvintele …








… ultima fotografie nu are legatura cu podul.
Are legatura cu un viitor articol legat de confectionarea “home made” a portalelor de tunel conform MOROP (NEM).

COMPARATIE:
REALITATE
MODEL


Text: Cosmin Pasat (Cosmin78)
Editare: FloS
Foto: Cosmin Pasat (Cosmin78)


Free Blog Counter