Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

Statia Jiblea (Calimanesti)

. inapoi la ARTICOLE

Aceasta prezentare nu se doreste a fi o monografie a statiei si desi desenul mai trebuie completat cu remiza am dorit sa va arata ce se mai gaseste actualmente in statia Jiblea (Calimanesti).
Am facut schema de mai jos care nu este la scara dar ne ajuta sa facem o prezentare si o localizare a punctelor de interes.


Cladirea statiei


Cladirea statiei este construita din zidarie de caramida aparenta.

Vedere dinspre piateta


Vedere dinspre linii, capatul Y al statiei


Grija pentru detalii a constructorului



Interior



Stalpii de telegraf, martori ai trecerii timpului, astazi scosi din functiune.



Fantana arteziana din piateta garii






Singura coloana hidraulica dupa spusele CFR-istilor pozitionata spre capatul Y al statiei.
Canalele pentru curatarea zgurei nu mai exista.










Castelul de apa constructie din zidarie de caramida aparenta aflat la linia intai. Se observa aceiasi grija pentru detalii.



Castelul de pacura construit din zidarie de caramida tencuita. Asa cum a precizat Catalin Pavel acesta a fost construit mai tarziu decat restul constructiilor si de aceea este tencuit.


Conducta de alimentare cu pacura a locomotivelor


Boilerul care incalzea pe timp de iarna pacura pentru scaderea vascozitatii.


Remiza cu cinci locuri situata la capatul Y, constructie din caramida aparenta avand contraforti tot din caramida atat pe fatada principala cat si cea secundara. Linia care trece prin fata castelului de pacura si continua catre placa turnanta (podul rotitor).


Capat de linie lateral remiza. Nu cred sa fi avut legatura cu placa turnanta (podul rotitor).






Fatada principala si detaliu strasina. Detaliile sunt nelipsite indiferent de material. Remiza este acoperita cu tigla trasa.








Fatada laterala spre linia curenta si fatada posterioara.



Cateva detalii din interior
Structura de rezistenta a acoperisului de o simplitate debordanta avand in vedere deschiderea si invelitoarea de tip greu.









Un opritor de capat de linie in remiza.
Sinele incadreaza canalul de vizitare.












Canal de vizitare










Atelierul mecanic.
O constructie care nu avea perete comun cu cel al remizei, trecerea dintr-o parte in alta facandu-se printr-un coridor acoperit.









Depozitul de marfa este o constructie din caramida aparenta pe fundatii din beton simplu.
Mai aproape de zilele noastre rampa auto si CF construita initial din lemn a fost inlocuita cu o rampa din beton armat iar spre capatul X al statiei a fost prelungita pe toata lungimea linie sase.



In spatele actualei cladiri in care are sediul Politia TF, o constructie din caramida aparenta ce a ramas in picioare. Un wc tot din caramida acoperit cu tigla solzi si detaliile grilelor de ventilatie identice cu cele ale remizei.


Ca tot suntem la capitolul wc-uri sa trecem la cel destinat calatorilor.
Este o constructie destul de intinsa pe orizontala. Spre peron sunt wc-urile, in spate, in aceiasi cladire, sunt doua incaperi care, cred, au fost un fel de ateliere iar intreaga constructie beneficiaza de o curte ingradita cu un gard din caramida aprenta care nu stiu exact la ce servea.



Probabil se tineau scule si unelte, materiale de constructii, piese pentru intretinerea liniilor, lemne de foc pentru incalzire.
Ca si in cazul celorlalte constructii, desi este un banal wc, detaliile nu au fost neglijate fiind in acelasi ton cu cladirea statiei.



Alte anexe ale statiei dateaza probabil din aceiasi perioada altfel nu se poate explica similitudinea detaliilor de arhitectura.
Cantonul de la capatul Y care probabil strajuia o trecere la nivel cu bariera, locuinta cantonierului, iar la peronul liniei intai o cladire care nu stiu ce a fost dar stim ce functiune are. Se pare ca doua incaperi sunt ale Politiei TF.
Langa toate acestea stalpii de telegraf.







Podurile de "fer" de la capatul spre Ramnicu Valcea sunt sigur doua constructii executate in etape diferite.

Al doilea, de pe firul din dreapta spre Rm.Valcea, pare a fi construit mai tarziu si, cred eu, a fost construit cand au fost lungite liniile de garare ale statiei.




La podul din stanga, constructie metalica nituita, au rams in picioare vechile pile ce se deosebesc net de cele pe care sprijina acuma.
Podurile se afla la 400 m de gara borna indicand km 308+400 fata de borna din fata wc-ului pentru calatori km 308+800




Marturie a modificarii lungimii si desenului liniilor la capatul X al statiei sta pila initiala a podului de pe firul din stanga, pila ce a apartinut podului nituit.
Acuma se afla intre schimbatoarele de cale.


Alte detalii cu podul de "fer" nituit: aparate de reazem, pile, structura






Una dintre combinatiile macaze, intersectie, traversare cu macaz ce poate constitui tema intrarii intr-o statie pe o macheta
Superba combinatie de la iesirea spre Sibiu



Alte detalii
Doua schimbatoare de cale din epoci diferite.
Schimbator cu acele pe pivoti, schimbator cu ace elastice.

Timonerie




Sine si contrasine




Comanda macaze la capatul Y al statiei



Placi de indentificare macaze si o sina de 40 kg/m, productie Resita 1927




(va urma)

. inapoi la ARTICOLE
Text: LDH
Editare: FloS
Foto: Gina, Lupul Alb, Lok, Robert, Sesamecave si LDH.

Free Blog Counter